vrijdag 10 maart 2017

Polderkarpers Zuidkant Middelburg

Vandaag met het uitbundige zonnetje kon ik het niet nalaten om voor een paar uurtjes de polder in te trekken, wat kan een mens "verlangen" naar een beetje zon en aangename temperaturen...

Bij aankomst op de vooraf uitgekozen watergang of hier in Zeeland Sprink genoemd heb ik eerst beide kanten van een duiker aangevoerd met een mengsel van 4.5 en 6 mm pellets.
Het voorvoeren heb ik gedaan zowel voor de duiker waar het 160 cm diep is als naast de duiker waar er aanzienlijk minder water staat; 60-70 cm op zijn diepst.

Hierna een bakkie koffie gedronken en op het gemak mijn hengel klaar gemaakt.
Een klein pennetje welke met 0.4 gr mooi recht staat met aan het eind een onderlijntje van 10 cm met een doorgeknoopte hair.
Op de hair werden 2 pellets van ongeveer 8mm geplaatst met ongeveer 0.5 mm ruimte tussen haakbocht en pellets.

Diepte van de pen afgesteld, pennetje naast de duiker laten zakken en een klein handje pellets er om heen en het genieten van het zonnetje kan beginnen.

Het eerste uur stond er nog een behoorlijke "trek" in het water wat er voor zorgde dat ik de pen moest "mennen" zeg maar, lui achterover hangen op de onthaakmat was er niet bij.

2 schubs later merkte ik dat de stroming minder werd en heb ik de pen voor de uitlaat van de duiker geplaatst.

Al met al 9 karpers gevangen, grootste vis 69 cm en stevig in het vlees, helaas 1 aanbeet gemist.

Roll on spring ;-)





3 opmerkingen:

  1. Lekker bezig, Walter, Ik vang er hier met pijn en moeite 1.......... Maar daar ben ik dan ook wel blij mee. Morgen ff proberen, hond is ziek dus vandaag effe hem imn de gaten houden. En er is dit weekend een en ander te doen : tweedehandsbeurs voor hengelsport.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou denken dat je genoeg visspullen hebt Frenk, nu wordt het tijd om het te gebruiken!
      Fijn weekend en groeten aan Mariska.

      Verwijderen